Калоян Гешев-математически гений и красив мечтател

Интервю на Даниел Петров

Би ли се представил за читателите на нашата медия и би ли ни разказал за участието ти в шоуто „България търси талант“?

Казвам се Калоян Гешев и съм на 13 години и половина, уча в 125 СУ „Боян Пенев“ и живея в София. Занимавам се със скоростна калкулация от 5 години и половина. Още от 3,4 -годишен имам интерес към математиката. На тази възраст започнах да пиша големи числа по тебеширите и да ги събирам. На 7-8 години започнах да умножавам двуцифрени числа и започнах да ходя на курсове при г-н Георги Георгиев, благодарение на които получих основата, за което изключително много му благодаря и му се възхищавам. Ходих на тези курсове около 1 година и след това започнах сам да надграждам.

Относно участието в България търси талант ще разкажа всичко основно. То беше в три етапа – кастинг, полуфинал и финал. Кастинга беше около ноември 2020, но го излъчваха пролетта на 2021(март-май). Получих 4 „ДА“ и минах на следващия етап – полуфинал. Там умножавах 10-15 непоследователни различни едноцифрени числа и чрез вота на публиката, който ме класира първи на полуфинала, минах на финала – 30.май. На финала се опитах да поставя световен рекорд за представяне на 105-цифрени числа като сбор на най-много 4 точни квадрата – като например 23444=152^2+18^2+4^2. За една задача не ми стигна, но въпреки това спечелих.

Как се представи на Световното по скоростна калкулация?

Ако говорим за последното, то също се проведе в три етапа – квалификации, полуфинал и финал. На квалификации не съм ходил, защото ме пуснаха директно на полуфинал ,защото станах шампион два пъти вече. На полуфинала бяха 29 души, като тогава станах втори. На финала пуснаха 8, но един не успя поради някакви причини и бяхме 7. Финалът беше труден, не толкова заради въпросите, колкото заради участниците, които са доста силни, даже единият от тях е поставил световен рекорд за събиране, но въпреки това се преборих и успях отново да стана световен шампион.

Предстои ли ти състезание или олимпиада по скоростна калкулация?

Да, в края на годината ми предстоят още 3 първенства, две от които са в Германия през септември и едно в Дубай през ноември.

Твоите съученици подкрепят ли те?

Бих казал донякъде. Някои да, други не.

За какво мечтаеш и обичаш ли да пътуваш по света?

Да, обичам да пътувам по света. Бих искал да посетя градове като Дубай, Ню Йорк, Сидни, Банкок, Пекин и др. Моята голяма мечта е да поставя три световни рекорда – сума на квадрати, деление на 10-цифрено число на 5-цифрено и неточни 6-цифрени корени, като например √158558=398,1934203374….

Може ли да ни кажеш, какъв ден ще бъде на 08.09.2120?

Ще бъде неделя!

Моля дай решение на задачата : √89 634?

-√89634=299,389378569

Може ли да ми кажеш, кой ден съм се родил?

(Роден съм на 27.10.2010г.)-авторът.

Роден си в сряда, един ден по-късно от мен.

Супер си! Какъв е твоят съвет, към читателите ни?

Моят съвет е да се развиват в насоката, в която искат и най-вече да бъдат добри и възпитани.

Вашият коментар