С големи истории за истинско приятелство отбелязваме международния празник на другарството

На 9 юни се отбелязва Международния ден на приятелството. Какво е приятелството -лоялност, удоволствие, подкрепа, а защо не и нещо друго?

Но едно е сигурно – приятелството е връзка между хората, в която те си помагат, без да търсят нужда от помощ, разбират мъката , без да им казваш и винаги са с теб в добро и в лошо.

На днешния ден ви разказваме истории на хора, които имат помежду си истинско приятелство.

Калия Грозданова, Станислав Илиев и Тодор Стоянов

  • Калия: Истинското приятелство за мен означава, че между няколко души има изградена една връзка, която с всеки ден става все по-силна и се гради върху техните общи усилия, отдадена любов, подкрепа, уважение. Приятелите са като семейството, което ти сам си избрал да имаш и към които се обръщаш в нужда от помощ, и за които си способен да направиш всичко немислимо досега в името на тяхното щастие.

Един мой спомен, който като че ли изникна пръв в съзнанието ми е този: може би преди две лета, когато един мой приятел беше запомнил, че искам някой ден да участвам в една игра на търсене на следи и решаване на загадки из целия град, ми беше организирал цялото нещо. Беше голяма изненада, аз заснех търсенето с телефона си и винаги ще го помня като един много мил жест!

  • Станислав: Приятел без нужда се познава.

Всеки в нужда търси подслон.

Но накрая само верният остава,

когато си гол и бос.

Как бих описал свой приятел- душа, с която можеш да си говориш, да се докоснете и да полетите; а спомените – всяка дума и всеки подарък, който си нося със себе си!

Тодор: За мен приятелството е силна връзка между двама или повече души.

Истинско приятелство е моето приятелство със Станислав и Калия. Те са моята радост и благословия,защото имам и момче най-добър приятел, и момиче най-добра приятелка. Времето с тях минава неусетно и винаги е повече от забавно! Говорим си на всякакви теми, дори понякога не говорим като деца,а като възрастни. Те са едни от най-добрите хора,които познавам. Никога не са ме оставили в беда и са моята вечна подкрепа; безкрайно много ги обичам!!! Трудно ще е да разкажа любим спомен, но със сигурност най-приятни са ми моментите, когато съм с тях навън вечерта, защото си говорим, потапяме се в атмосферата на спомените, смехът заема също голямо място в това, защото за тези цели седем години приятелство сме преминали през всичко,но ние устояхме и не се разделихме! Пожелавам на другите хора да имат приятели като тях, защото те наистина са хора мечта. Успех ви желая оттук нататък,скъпи приятели!

Мария Анева и Димитър Стайков

Мария: Приятелството (истинското приятелство) е онази частичка от теб, която те топли в онези моменти, когато ти е най-тежко, трудно и болно- в тези моменти разбираш кои са истинските.

А човекът, който аз наричам истински приятел, е той- Митето. Един от малкото истински, добри, честни, всеотдайни, но и чувствителни хора (като мен), един от малкото на когото мога да споделя, да кажа какво ми е, да вдигна телефона, да викам, да плача, да споделя, но знам, че ще ме изслуша и подкрепи. Но и опровергае, кори и каже, когато не съм права- точно както би направил един истински приятел.

Димитър: За мен приятелството е в основата на всичко!

Без него нищо не е възможно. То е като обичта и както казвам без обичта няма как да има и любов. Истинското приятелство събаря дори и стени, но много трудно се среща. Така мога да опиша нашето приятелство с Мимето- като дупе и гащи сме си; винаги знаем какво да си кажем един на друг, винаги съдбата гледа да ни събира винаги! Спомените са много и един от най – любимите ми са всеки път, когато отиваме нанякъде или да се прибираме като винаги смехът и приятните емоции са много и най-разнообразни!

Магдалена Лазарова и Даниела Митева

Магдалена: Приятелството е разбиране, доверие, уважение и любов.

То е връзката, която крепи човешките взаимоотношения ❤. Дани за мен е специален приятел. С нея се познаваме от началото на гимназията и мога да кажа, че това, което поддържа приятелството ни сплотено, е доверието и уважението ни една към друга❤. Ние с нея сме хем еднакви, хем различни. Понякога различията създават напрежение в приятелството ни, но сме ги приели, тъй като те поддържат връзката ни силна. Имаме много спомени и обикновено те са свързани с общото ни качество- да бъдем разсеяни, но да го правим със стил. Приятелството ни е силно, защото в него има много емоционалност и емпатия спрямо чувствата на другата. Надявам се и с времето да продължим да го градим и да го правим по устойчиво!

Даниела: Приятелството за мен е истинска ценност, която трябва да бъде съхранена.

Ако сте истински приятели с даден човек, никога няма да се разделите, каквото и да става ще си помагате и ще си бъдете опора един на друг в трудните моменти. Защото приятелят е за това – да е с теб в добро и в лошо. Една от най истинските ми приятелки е Маги- тя е страхотен човек, както и добър приятел. Винаги е готова да те изслуша, да ти даде съвет, да ти помогне, когато имаш нужда. Много се радвам, че имах възможността да се запозная с нея и да имам такъв добър приятел. Маги е страхотен човек и всеки, който е нейн приятел, би се гордял с нея!

Димитър Митрев- Приятелството е доверие!

Какво за мен е приятелството ли?

По принцип това е уникално понятие, което всеки може да си го каже през собствената си призма. За мен едно ценно и истинско приятелство е, когато двама души си повярват помежду си, при нужда винаги си оказват подкрепа (било то емоционална или от всякакво друго естество). Приятелството е онова взаимоотношение, от което се радваме на присъствието на другия до нас. Но и също така, то ни учи на ценности, като да бъдем добри хора, които проявяват емпатия, отговорност, солидарност, алтруизъм и редица други добродетели. За да се случи едно истинско приятелство, на първо място ние трябва да изпитваме най-малкото симпатия към дадения човек. Като човек, който през първите 14 години не е имал истински приятели, а и е със синдром на Аспергер, ще кажа, че за мен приятелството е една от най-висшите ми ценности през последните ми пет години. Приятелството е онова взаимоотношение, което в крайна сметка винаги ражда добродетели (ако то е само с добри хора, разбира се). Също така за мен то може да ни научи и на доста уроци и неща, като например, че истинските приятели винаги са доста малко. Дори съм на мнение, че приятел може да ти бъде и известна личност, стига само да проявявате взаимна симпатия помежду си. През живота си съм срещал адски много хора. Доста пъти съм бил нежелан и силно мразен от много връстници, но моите приятели са хората, които повярваха в мен, повярваха в моята наивност и доброта, повярваха в това, че съм един стойностен и добър човек или просто казано повярваха в мен във всичките ми аспекти като личност и в крайна сметка те самите ме правят още по-добра версия на себе си. Те са едни от хората, които са изградили и все още изграждат една здрава ценностна система в мен, която е пълна с добродетели. Моите приятели са от много малкото хора, които ме приемат такъв, какъвто съм и са хора, които в крайна сметка мога да обичам безрезервно и да си раздавам душата на макс, за да могат те да бъдат щастливи. И също съм готов на всичко, за да прекарам времето си пълноценно с тях. И ще си позволя да споделя едно нещо. Понеже съм се докосвал до над 130 известни личности в рамките на почти две години, мои приятели могат да се нарекат само единици от тях. Имам доста спомени, но най-топли за мен са, когато след две театрални представления се срещнах два пъти на живо и се запознах с една доста красива актриса и един безкрайно добър и вдъхновяващ човек за мен, от когото мога да науча много, а именно с Елена Петрова. Никога няма да забравя, когато се отнесе по един специален начин с мен, така както никой друг. Няма да излъжа, че всъщност тези срещи никак не са случайни, понеже разбрах, че и двамата имаме прилики с това, че сме супер емоционални и добри хора. И всъщност тогава осъзнах, че добротата или добродетелите ни обединяват силно по някакъв начин или създават една по-силна хармония и духовна връзка помежду ни, поне това изпитах при срещите ми с нея. Една уникална хармония, така както никога през живота си и така както не мога да я изпитам с никой друг. И мога да кажа, че съм щастлив, че съдбата ме срещна именно с тази дама. Всъщност от това мога да направя извод, че най-важният ключ към приятелството е хармонията и силната духовна връзка между двама души!

Атанас Пенев: За мен думата приятелство е специална дума.

За да се довериш на даден човек, трябва добре да го познаваш и да му имаш доверие в трудни моменти. За мен приятелството е преди всичко да си отговорен пред себе си и пред останалите.

Имах една случка с мой приятел, който за съжаление вече не е между живите и много ми липсва. Той беше готов да се отзове на помощ безрезервно по всяко време на денонощието, без да преувеличавам. Аз също бях готов на същото.

Искам да разкажа една случка. Преди години, когато бях автоинструктор, този мой приятел се прибираше от София със сестра си за Бургас. Около Стара Загора спуква гума на магистралата и слага резервната. За зла участ обаче след кръстовището за Карнобат се пука и резервната гума и остава на пътя.Обажда ми се по телефона и моли за помощ. Аз без да се колебая, с курсиста отидохме до неговия дом и чрез съпругата му взех резервна гума с джанта, и в рамките на около един час моят приятел си получи гумата и успя да пристигне в Бургас, дори и да отиде навреме на работа- нощна смяна.

Материалът подготви Тодор Стоянов – репортер – Бургас.

Вашият коментар