За Константин Белчев амбицията е мечта с 8-цилиндров двигател

Интервю на Тошко Стоянов, наш репортер за Бургас

-Вие сте син на големия певец, поет и наш любимец- Михаил Белчев! Израснали сте сред плеяда музикални личности! Какви са спомените Ви от времето на детството?

– Спомените са толкова много от най-ранна детска възраст, че едва ли мога да ги опиша с няколко изречения. Струва ми се, че първите ми ярки спомени са от „Златния Орфей“. Запомнил съм неповторимата атмосфера на фестивалните вечери и по-късно, когато отивахме на море, винаги исках да ме заведат в летния театър, който за жалост вече беше съборен…

-Как стартира Вашата музикална кариера?

– Стартира много сладко! Бях на 3- годишна възраст и вдигнах Зала 2 в НДК на крака. Тогава усетих, че има някаква магия, която ме понесе към неочаквани пътища.

Разкажете ни как се ражда една песен?

-„Това беше ти“ всъщност беше първата музика, която написах доста отдавна, а като песен се появи по-късно. Авторът на текста ме забави малко… А той е Михаил Белчев. Спомням си една прекрасна лятна вечер в „Созополис“, бяхме седнали с татко и един стар Gibson (за незапознатите Gibson-ът е китара, при това моя любима), гледахме морето и размишлявахме за живота. Естествено в един момент нямаше как да не се роди песен!

P.S. Един живот песен

А как създадохте първия си самостоятелен албум?

– Исках, реших и го направих! Записах го така, както исках. Перфектно и безкомпромисно! Работих с най-добрите си приятели, които за мой късмет са и едни от най-добрите професионалисти в България. Не си позволих да комерсиализирам нито една от песните, все пак бях на 16 г. и исках да звучи естествено и неподправено. Беше огромно предизвикателство, поезията да се преведе на английски и се радвам, че това даде шанс на някои от песните да звучат и в други държави.

С кого бихте искал да направите музикален дует?

-. Аз вече го направих и тя е Деси Добрева! Заедно изпяхме песента „Закъснели срещи“, с която Татко и Мария Нейкова взимат 1-ва награда на „Златния Орфей“ през 1969 г. Изпяхме я на концерта, който моята компания „Константин-Арт“ организира на 8 ноември 2019г. в Зала 1 НДК.

-Съществуват ли невъзможни неща?

– Не, когато вярваш и мислиш малко над небето.

-Кои са любимите Ви занимания и успявате ли да ги осъществявате по време на социалната изолация?

– Имам страшно много любими занимания, но успявам да осъществявам някои от тях без проблем и вкъщи. Предимно си гледам кефа!

За финал, коя е любимата Ви мисъл?

– „Амбицията е мечта с 8-цилиндров двигател.“

-Elvis Presley

автор Тодор Стоянов

Вашият коментар